JO WhatsApp Contact Button

دکمه تماس با شماره موبایل

انواع نورگیر سقفی

امروزه در طراحی و معماری ساختمان های نوین به نور و کاربرد آن در سبک و زیبایی ساختمان توجه ویژه ای شده است . برای پاسخگویی به نیاز ساختمان ها به نور طبیعی و کاهش مصرف انرژی از نورگیرهای سقفی استفاده می گردد . نورگیر یا skylight منتقل کننده نور در محیط و فضای مورد نظر می باشد . برای این منظور از انواع نورگیر های سقفی استفاده می گردد که در ادامه به معرفی نورگیرهای مختلف از لحاظ ساختار و شکل خواهیم پرداخت .

ساختمان ها در حالت استاندارد نور طبیعی را به دو صورت دریافت می کنند . 1- سقف پاسیو 2- بالکن و پنجره ها

با توجه به اینکه در طول روز و با توجه به اینکه درساعات و زاویه تابشی مشخص نور به داخل منزل راه پیدا می کند عملا در ساعاتی خارج از این بازه زمانی نمی توان از نور خورشید بهره برد به همین دلیل برای استفاده بهینه از نور خورشید از نورگیر استفاده می کنیم .

 

موارد استفاده از نورگیر سقفی

 

از نورگیر سقفی می توان در منازل مسکونی ، پاساژها و مراکز تجاری ، هیئات و اماکن مذهبی سقف بازار و ... استفاده نمود .

 

مزایای نورگیر سقفی

 

نورگیر سقفی مزیت های زیادی را در اختیار شما خواهد گذاشت که می توان به موارد زیر اشاره نمود :

استفاده از روشنایی دلپذیر

تهویه هوای محیط

کاهش رطوبت محیط

مناسب برای رشد گیاهان

چشم انداز زیبا در شبانه روز

 

انواع نورگیر سقفی از نظر ظاهری

 

1- نورگیر سقفی قوسی : نورگیرهای قوسی عموما برای فضاهایی چون پوشش سقف پاساژها و مراکز تجاری، پوشش سقف حیاط خلوت، سقف پارکینگ و… استفاده می شود. این نوع از انواع نورگیر سقفی را می توان با استفاده از ورقه های پلی کربنات و یا ورق آکرولیک با تنوع رنگی متفاوتی تولید نمود.

 

2- نورگیر سقفی گنبدی : استفاده از نورگیر سقفی گنبدی بیشتر در ساخت ساختمان هایی با سبک رومی دیده می شود.

 

3-نورگیر سقفی حبابینورگیر حبابی از طول عمر بالایی برخوردار بوده و علاوه بر کارکرد مناسب، زیبایی خاصی نیز به فضا می بخشد.

 

4-نورگیر سقفی هرمی : با استفاده از نورگیر هرمی علاوه بر ویژگی های مثبت آن، می توانید سقف پاسیو ساختمان خود را به وسیله این نورگیر بلندتر نمایش دهید. هم چنین استفاده از نورگیر هرمی به جای نورگیر مسطح، سبب می شود تا آب باران و برف به داخل راه نیابد.

بالا